New breast cancer treatment may make surgery unnecessary in the future Sciences


Good results have already been achieved in previous studies

For now, the new treatment is still in the early research phase, assures De Visser. Good results have already been achieved in the lab and with lab animals, but the research team at UMC Utrecht now also wants to know if people tolerate the treatment well. “The patient has to lie on her stomach for an hour for the MRI under light sedation.”

The first woman in the study can now receive treatment. Eligible patients for the study were women with advanced breast cancer. Specifically, this pertains to “women with metastatic breast cancer, where the tumor is still present and they do not have surgery in principle,” says de Visser.

Feiten en cijfers

  • Ruim 15.700 mensen kregen in 2021 de diagnose borstkanker.
  • Gemiddeld is bijna 9 op de 10 patiënten na 5 jaar nog in leven, en 8 op de 10 patiënten na 10 jaar.
  • Meer dan 80 procent van de mensen die borstkanker krijgen is 50 jaar of ouder.
  • Heel soms krijgen mannen ook borstkanker. Vorig jaar ging het om 133 gevallen.

هذا يعني أن المرضى ما زالوا يتلقون العلاج الكيميائي ، مع ما يصاحب ذلك من آثار جانبية. "ولكن سيكون من الرائع أن يكون العلاج الكيميائي نفسه مع كريات الدهون الحساسة للحرارة فعالاً للغاية بحيث لا يلزم عدد أقل من العلاجات الكيميائية لعلاج الورم. وفي هذا الصدد ، يمكن أن يكون لهذه الدراسة نتيجتان جيدتان."

عندما يصبح العلاج معيارًا لمرضى سرطان الثدي ، لا يستطيع الطبيب-الباحث أن يقول. "من الصعب جدًا تحديد وقت لذلك. تستغرق الدراسات وقتًا. وعلينا أولاً أن نمر بعدد من مراحل البحث قبل الموافقة على العلاج."

يريد الباحثون أولاً معرفة ما إذا كان المشاركون في الدراسة يتحملون العلاج جيدًا وما إذا كان الورم يعالج جيدًا.

Earder

Leave a Reply

Your email address will not be published.